Salam Pekomik,

Kota Buku dengan kerjasama @Kementerian Pendidikan Malaysia akan menganjurkan FESTIVAL SASTERA KANAK-KANAK (FSK) 2014 dengan butiran yang berikut :-


TARIKH: 30hb. Oktober hingga 2hb. November 2014

TEMPAT: Dataran Menara Kuala Lumpur
MASA: 10.00 pagi hingga 6.00 petang 
TEMA: “Meraikan Kepelbagaian Dalam Sastera Kanak-Kanak”

Pekomik secara langsungnya terlibat dalam acara ini dengan pelbagai susunan aktiviti serta program intelektual, bagi melahirkan kemeriahan membaca dan penglibatan masyarakat terutamanya kanak-kanak dengan kerjasama strategik agensi kerajaan dan syarikat swasta. EMPAT (4) teras utama penganjuran FSK 2014 sebagai daya tarikan pengunjung adalah :-

>> Interaktif
Buku pop-up, 'doodle', 'stop motion', Petrosains dan lain-lain.

>> Bengkel Profesional
Penceramah dan pakar berkaitan ilustrasi, teknik bercerita, jualan hak cipta akan berkongsi kepakaran mereka bersama penggiat buku, guru tadika, ilustrator, penulis dan sebagainya dari negara Jepun, India, Korea, Malaysia, India, China dan Indonesia.

>> Kebudayaan
'Choral speaking', teater, wayang kulit, tarian, 'story telling', forum kanak-kanak, 'braille story telling' dan lain-lain.

>> Pameran dan Jualan
Sebanyak 30 buah gerai jualan akan dibuka sepanjang FSK 2014.

Semua adalah dijemput hadir bagi memeriahkan lagi acara. Bagi ahli-ahli#Pekomik yang berminat untuk menjual dan mempamer produk/komik/karya mereka, sila PM Faizal Mukhtar atau Rani Ahmad untuk proses pengesahan keterlibatan.

Untuk sebarang soalan dan maklumat lanjut, nyatakan di ruangan komen di bawah ini. Harap maklum dan terima kasih.